fbpx

IP Santral İle Analog Santral Arasındaki En Önemli 10 Fark?

IP Santral İle Analog Santral Arasındaki En Önemli 10 Fark?

IP Santraller bilindiklerin tersine ilk 1985 tarihinde NSA (Ulusal Güvenlik Ajansı – Amerika) aracılığıyla değerlendirilmeye başlamıştır. Sonrasında NATO destekli olarak diğer ülkelerin askeriyelerinde de kullanılmıştır. O zamanlar günümüzde bilinenden daha farklı bir teknolojiye sahip olmuşlardır. Şimdiki bilinen hale gelmesi 2000’li yılları bulmuştur. Buradaki en mühim mevzu SIP (Oturum Başlangıç Protokolü – Session Initiation Protocol) kullanılmaya başlamasıdır. Kısacası RFC 3261 yani iki ve/veya daha fazla katılımcı arasında ağ kurmayı sağlayan protokoldür.

 IP Santral (ip pbx) Yararları Nelerdir?

Öncelikle analog pbx yapılanların tamamını yapabilir ve bunun yanı sıra daha kolay bir ortamda santralleri yönetebilir. Analog santral görüşmeleri kayıt altına alabilir ve tüm ağdaki ki telefonları tek bir noktadan yapılandırabilir. Diğer yazılımlarla birlikte kullanarak şirketteki kullanıcıların daha verimli ve etkin olarak çalışmalarını sağlayabilir. Örneğim Microsoft Exchange ile bütünleşmiş ip pbx ile kullanıcıların gelen sesli postalarını buradan okuyabilirler veya Exchange de bulunan kişi kartlarına aracısız arama yapabilirler. Softphone olarak kullanabilme özelliğine sahiptirler.

ip pbx kullanmanın avantajları

Şöyle bir şey düşünebilirsiniz bir çağrı merkeziniz var ve kış mevsiminde olduğunuz yerde bir kar yağdı ve çalışanlar işe gelemedi. Peki ne yapılacak? İşte burada ip pbx in bizlere sunduğu avantajları kullanabilmekteyiz. Softphonelar aracılığı ile işlerine devam edebilirler ve şirket hiçbir kayba uğramaz.

ip pbx’in tercihindeki en büyük etkilerden bir diğeride telefon ücretlerinde ciddi düşüşlere neden olmasıdır. Şöyle ki uzak bölgelerdeki tüm şubelerinizi tek santral üzerinden toplanabilir ve bunların arasından ücretsiz görüştürebilirsiniz. Dışarı aramalarında, Türkiye adına konuşmak gerekirse diğer şubeleri yöneterek telefon faturalarında önemli azalmalar olmasına sevinebilirsiniz.

Günümüz yeni nesil pbx sistemleri sesli duyuru yöntemi ile hoş geldiniz, dahili numaraları biliyorsanız tuşlayınız diyerek bilindik telefon bağlama sistemlerinden değişiktir. Birçok hastane hasta randevu işlemlerini, tüm bankaların, telefon aracılığıyla bankacılık prosedürlerini geleceğine ve müşteriye yatırım yapabilen bir çok şirket, müşteri bağlantılarını bu yeni nesil programlanabilen ip pbx sistemleri ile gerçekleştirmektedir.

Mutlaka Okumalısın !  Ağ Güvenliği İçin Altın Kurallar: Verilerinizi Koruma Sanatı

ip santral sistemleri kurumların veya şirketlerin gereksinimleri neyi gerektiriyorsa o şekilde programlama yapıp, minimum iş yükü ve hata, maksimum performans ve müşteri memnuniyeti sağlamaktadırlar.

Özet olarak

 IP Santralin Analog Santrale Göre Üstün Olduğu 10 Fark

IP Santral İle Analog Santral Arasındaki En Önemli 10 Fark?

  1. VOIP teknolojisi gelişmeden önce kullanabilen ses ağlarındaki ses kalitesi, VOIP ile uluslararası aralıklarda veya uzak aralıklarında aynı şekliyle ile korunmaktadır.
  2. Veri ağı üzerinde çalışması sebebiyle, aynı kablo ile hem internet hem de IP telefonlar kullanılabilmektedir.
  3. IP ağları, telefon ağlarına oranla daha verimli bant genişliği sağlamaktadır. VOIP ile yeni ses kodlamaları ile birlikte kabul edilebilir ses kalitesi sağlamak için yalnızca 8 Kbps kullanılırken, telefon şebekelerinde aynı kaliteyi sağlamak için ise 64 Kbps lazımdır.
  4. VOIP, IP ağları üstünden yalnızca ses alışverişinin değil, hem de faks alışverişinin ve hatta video konferans müzakerelerinin de internet trafiğine uyumu sağlanmaktadır.
  5. VOIP teknolojisi günümüzde kullanılabilen telefon ağları ile sağlanan ses hizmetinden çok daha düşük maliyetlere sahiptirler.
  6. Farklı bölümlerde farklı santraller kullanılmasını ortadan kaldırmaktadırlar. Çünkü merkezi anahtarlama olanakları ile çalışmaktadır.
  7. İşletmesi daha kolaydır. Faturalandırma, numara tesisi ve feshi gibi prosedürler merkezi olarak yapılabilmektedir.
  8. Telefon desteklerse, bir telefona birden fazla hat ataması yapılabilir.
  9. IP telefonlarla, PSTN (Genel Anahtarlı Telefon Ağı) telefonlarıyla gerçekleştirilemeyen çok katılımcılı telefon görüşmeleri (telekonferans) yapılabilmektedir
  10. Yazılım temelli olduğundan bilgisayar ve iletişim teknolojilerindeki gelişmelere kolayca uyum sağlayabilecek yapıdadırlar.

Ayrıca ip santral çözümlerimizle tanışmak ve fikir sahibi olmak için lütfen kry.com.tr/ip-santral-cozumleri sayfamızı ziyaret edin!

Yorum bırakın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Scroll to Top